بازی
چیزهایی که بازی ها در مورد اسلحه دروغ می گویند

زمانی که بچه بودیم و بحث حمله کردن آمریکا به ایران میشد، همه ما میگفتیم ما خدای کالاف هستیم و میتوانیم راحت کلی از دشمنان را بکشیم. البته هیچوقت به این نکته فکر نکردیم که شاید بازیها هم مثل فیلمها به ما دروغ میگویند. امروز میخواهم ۱۰ مورد از چیزهایی که در بازیها درموردش دروغ میگویند را برایتان بنویسم.
لگد زدن اسلحه
اول از همه لگد زدن تفنگهاست که کاملا ساختگیست و اکثر بازیها تقریبا بهش نپرداختند. سری Call of Duty خیلی سعی کرده به این مسئله توجه کنه اما متاسفانه ساخت لگد زدن تفنگ و حسی که دارد تقریبا غیرممکن است، حداقل با تکنولوژیهای حال حاضر نمیتوان این قابلیتها را پیاده کرد.
پرتاب گلوله
در ذهن اکثر افرادی که بازیهایی مثل PUBG بازی کردند پرتاب گلوله و رسیدن به مقصد بصورت مستقیم انجام میشود و به هدف برخورد میکند. برای همین خیلی راحت در شرایط مختلف میایستند و با هدف گرفتن شلیک را انجام میدهند. اما اینجاست که واقعیت تماما چیز دیگریست. باد، آب و هوا، شرایط اسلحه و… همگی در رسیدن گلولهی شلیک شده به هدف تاثیر دارند و ممکن است بین راه با وزش باد مسیر گلوله تغییر کند.
کمانه
شنیدید میگن تیر کمونه میکنه؟ ولی خب تقریبا در هیچ بازیای کمونه کردن تیر را نداریم. اخیرا در بازی سایبرپانک بعنوان یک ویژگی کمانه کردن تیر اضافه شده اما در بازیهای دیگر فقط یک حفره کوچک روی دیوار میماند!
سایلنتر اسلحه
درواقع صدا خفه کن خودمان! در بازیها وقتی روی اسلحه صداخفه کن قرار میدهید، دیگر هیچ صدایی از اسلحه نمیآید و حتی فرد کناری شما هم صدایی نمیشنود! واقعیت این است که سایلنتر درواقع عایق صداست و کمی صدای کلی اسلحه را کم میکند و قرار نیست صدا را صفر کند.
تاثیر گلوله
اگر از شما بپرسند برای کشتن یک نفر چند گلوله نیاز است، احتمالا جواب بسته به زرهی که دارد بین ۳ تا ۸ گلوله باشد. اما در بعضی بازیها باید نزدیک به هزار شلیک به فرد مقابل کنید تا بمیرد. واقعیت این است که بدن از گوشت ساخته شده و گلوله از فلز! در نتیجه حتی با یک شلیک به سر فرد مقابل شما به سادگی میمیرد.
تعداد اسلحه گرم
وقتی جی تی ای بازی میکنیم میتوانیم تا حدود ۸ اسلحه گرم همراهمان داشته باشیم! اما این مسئله خیلی غیرواقعیست! درواقعیت یک انسان نمیتواند بیشتر از ۲ سلاح گرم با خودش جابجا کند. جدا از اینکه انسان جایی برای نگهداری آنها ندارد، وزن زیاد اسلحهها نیز باعث میشود یا سرعت خیلی کند شود یا امکان جابجایی نداشته باشید.
زنگ زدگی اسلحه
زنگ زدن اسلحه امکان دارد اتفاق بیافتد و امری بسیار طبیعی است! ولی این مورد نیز تقریبا در هیچ بازی جز فارکرای و Red Dead Redemption 2 گنجانده نشده. زنگ زدن اسلحه میتواند تاثیر زیادی روی عملکرد اسلحه داشته باشد.
گیر کردن و خرابی اسلحه
اسلحهها هم یک سختافزار هستند پس باید روزی خراب شوند. اما باز هم تقریبا در هیچ بازی ما اسیر اسلحههای گیر کرده یا خراب نمیشویم، حتی ممکن است در واقعیت یک اسلحه در دست منفجر شود که تابهحال در هیچ بازی دیده نشده. بازیهایی مثل فارکرای و مترو کمی گیر کردن اسلحه را بصورت طبیعی نمایش دادهاند.
ریلود کردن
ریلود کردن یا پر کردن سلاح در بازیها در کسری از ثانیه انجام میشود. اما حتی اگر شما خشاب آماده. هم داشته باشید نمیتوانید انقدر سریع اینکار را انجام دهید. تصور کنید باید یک خشاب را از جیب خود در بیاورید، خشاب اسلحه را خارج کنید و آنرا جایگزین کنید.
موارد دیگهای مثل استفاده از اسلحه و نشانه گرفتن نیز در بازیها هستند که بسیار ساده و ابتدایی و گاها بصورت دروغین گفته میشود. امیدوارم بعد از خواندن این مطلب دیگر به فکر جنگیدن با دشمن با مهارتهای کانتر استرایک نباشید.